So say geranimo .

Kom hem till stan från Dalsbruk igår och fick genast besök av mina tjejer. Vi hade som vanligt en awesome kväll och en händelserik natt med för lite sömn. Klockan 10 idag på morgonen infann jag mig hur som helst på mitt infomöte i centrum. Mötet var snabbt undan och jag hann slöa med tvillingarna i parken en stund innan de tog tåget hem igen.

Efter en tupplur på soffan kom mormor hit. Jag lagade god mat åt oss och vi hann också se en film innan hon åkte hem. Nu ska jag njuta av en kväll helt för mig själv framför tv:n och försöka att inte tänka på mitt ben som ser riktigt för j****gt ut.. Vaden är ännu helt svullen och nu har även vristen och hälen svullit upp. Det äckligaste är att en massa blod har runnit ner i foten på något sätt så att den har blivit blå och ser helt sjuk ut. Usch så jag får obehag bara av att tänka på det! Måste ha strumpor på mig hela tiden så att jag inte behöver se på min fot.

Hälsningar från soffan. Imorgon tar jag fyrans buss tillbaks till Dalsbruk. Det är helt galet hur mycket jag har rest omkring över allt den här sommaren. Beror mest på att jag lätt blir rastlös och har kompisar samt familj rätt så utspridda på olika ställen.

En vecka semester kvar .

Hade sett fram emot Karisnatten förra fredagen, men den kvällen slutade på sjukhus. Krockade med Emma när vi spelade volleyboll och först en timme senare kände jag av smärtan i smalbenet och plötsligt kunde jag helt enkelt inte gå en meter längre..! Vaden hade svullit och till slut ringde vi efter ambulans. På sjukhuset blev jag inte mycket klokare, men fick i alla fall kryckor med mig hem. Mamma hämtade mig från Karis tidigt på lördag och så for vi till Dalsbruk med Molly och Wilma. Trots kryckor fick jag med mig mamma och moster till Portside på kvällen. Efter ett par lonkeron kom Simon äntligen hem från Åbo och jag fortsatte kvällen och natten tillsammans med honom och några andra. Bra kväll, men nästa dag värkte både benet, huvudet och händerna (efter att ha hållit i kryckorna..).

Nu ska jag just iväg på kvällsdopp med pojkarna och imorgon måste jag hem till stan eftersom jag har ett infomöte där på onsdag gällande mitt jobb. Jag har alltså fått 7 timmar extra jobb i veckan som lärarassistent. Jätteroligt!

Kanske också passar på att fara på röntgen med mitt ben i stan. Det är så uppsvullet ännu och det sticker till i benet nu som då.

Tillbaks i Dalsbruk är jag senast på torsdag igen om allt går enligt planerna!

Uppdatering från skärgården .

Resan till Korpo gick snabbt igår. Väl framme kom pappa emot mig och Molly med båten och vi åkte ut till vår holme. Dagen bestod av simning, fiske, grillkorv och fotboll på andra sidan holmen med grannarna. Den här dagen har varit minst lika bra; Vi har firat pappas födelsedag ute på restaurang, spelat tennis med syster och Joel, plockat blåbär, firat pappa lite mera och åkt i en gummiring efter motorbåten.

Hur mycket jag än tycker om att vara ute på stugan och i skärgården så räcker det bra med ett par dagar i taget! Synd att det ska vara så lång väg hit. Mina fortsatta planer är att köra till Åbo imorgon, kanske besöka badhuset där och sedan åker vi hem till stan igen innan jag ska köra på mamma. Till Dalsbruk åker jag senast på söndag där jag bara ska njuta av att det är sommar..

Road trip trippin .

Mycket har hänt den senaste veckan och först igår kom jag hem till stan och fick sova i min egen säng! Har inte fått sova i den på över 6 veckor?! Det var så ovant att jag drömde att jag sov någon annan stans och alla tre gånger jag vaknade mitt i natten var jag helt chockad över att jag faktist låg hemma i mitt eget rum.

Första dagen i hemstaden har spenderats med mormor. Vi åt härliga inrefiléer och stora portioner frozen yoghurt till efterrätt. Jag hittade också en födelsedagspresent åt pappa och imorgon bär det av till vår stuga i Korpo. Jag och Molly åker ensamma iväg med bilen vilket innebär en roadtrip på omkring 5 timmar (!) lite beroende på hur vi hinner till alla tre färjorna. Det ska bli sjukt kul att få köra bil igen efter en lång paus, men jestas så jag kommer att vara trött efter resan. På kvällen ska vi kanske och träffa våra grannar och på torsdagen firar vi pappa. Redan på fredagmorgon ska jag köra syster till Åbo och senare på kvällen är jag mammas privatchaufför då rutten blir Helsingfors - Ekenäs - Helsingfors.

En bild på mig och syster från igår. Vi hade en avkopplande spadag i Flamingo med mamma. Jätteskönt.

Nu måste jag packa min väska, äta kvällsmål och gå i säng så att jag orkar köra imorgon. Vet inte när jag hinner blogga igen, men förr eller senare dyker det väl upp ett inlägg.

Fina mössor och minttukakao .

Både lördag och söndag var helt super. Har hunnit med mycket, bland annat träffa moster och hennes kompis, ätit god mat och druckit gott på Portside, hängt med kusin hela tiden förutom när han har jobbat, träffat många andra och igår kväll for vi på Redramas keikka. Bästa Baltic Jazz hittills :)

Passligt trött nu, men ska ännu försöka vara vaken ett par timmar och se på film med Simon. Imorgon kommer favorit tvillingarna hit! <3

I flygplanet .

Senast jag flög med Norwegian fungerade inte deras Wi-fi, men nu gör den det! Jeje. Tänkte så klart inte på det före vi startade så jag har inte laddat datorn, men några minuter hinner jag underhålla mig själv med min fina pryl under resan hemåt. Natten blev inte så lång som jag hade föreställt mig. Sov gott på golvet ett par timmar tillsammans med några andra trötta resenärer, haha.

Var en av de sista som steg ombord på flyget eftersom jag shoppade flitigt i alla butiker som fanns på området. Måste snart börja leva på vatten och ris typ med min ekonomi.. Tss nja kanske inte riktigt ändå. Mitt konto borde inte vara tomt ännu på ett litet tag och sedan börjar jag jobba igen. Bra så.

3 timmar kvar av resan ännu och nu tar akkun slut. Får väl läsa slut min bok i stället eller försöka sova en stund. Väntar på att få se alla där hemma! I kväll till Dalsbruk, kusin och Baltic Jazz.

We make these memories for ourselves .

Om några minuter ska jag börja släpa ner alla mina väskor till receptionen och checka ut. Alla mina väskor ja.. Måste köpa en till resväska eftersom det annors skulle ha blivit hemsk övervikt på den ena. Så nu har jag två stora väskor, min datorväska och en liten handväska att hålla reda på.

Kommer att lämna mina väskor nere i receptionen under dagen för att ta en sista titt på Barcelona innan jag tar taxin till flygplatsen senare på kvällen. Om ett dygn är jag hemma i Finland igen!

Take me to the sun .

Ni skulle bara veta hur bra kvällen var igår. Eller natten rättare sagt. Festandet här i Spanien skiljer sig ganska mycket från vad jag är van vid där hemma. I stället för att börja förfesta och dricka redan kring klockan 5-7 så går man här genast ut till någon restaurang eller liten pub, men först efter klockan 10. Orsaken till varför man går ut så sent är för att krogarna och klubbarna sedan stänger först på morgonen, mycket mycket senare än i Finland. Så igår vandrade jag iväg från hotellet först klockan halv tolv, mötte fyra FINSKA killar nere vid stranden och hängde med dem ända fram till morgonen. Vi drack sangria vid havet, dansade i Shoko (man rymdes inte in i Opium) och hade sjukt skoj. Synd att jag inte är bättre på finska, men de tycktes i alla fall förstå helt bra vad jag sa, haha.

Så ja, min sista utekväll i Barcelona var mer än lyckad. Ikväll ska jag bara packa ihop alla mina saker som har lyckats sprida sig runt hela hotellrummet under dessa två veckor, äta något gott och se en film. Måste njuta av att ha en skön säng också eftersom jag kommer att campa på flygfältet nästa natt! Känns lite onödigt att slösa pengar på en hotellnatt när jag ändå skulle måsta åka iväg till flygfältet klockan fyra på morgonen.

Är för lat för att ladda upp några bilder just nu, men en bra låt ska ni få.

FC Barcelona .

Gjorde säkert rekord i att promenera igår. Mina fötter värker ännu! Hittade av en slump både FC Barcelonas hemmaarena och triumfbågen. Förstår inte varför både Paris och Barcelona har varsin triumfbåge? Lite konstigt känns det.

Ikväll spelar Axwell i klubben Opium och jag har så stor lust att gå dit! Måst bara se om jag orkar. Det blev ganska sent igår kväll också när jag var ute för att se fotismatchen mm.

Trivs bland palmträd .

Har försökt mig på shopping både igår och idag. Igår gick jag till ett stort shoppingcenter och det enda jag hittade var en topp och några ringar. Trodde att jag skulle ha bättre shoppingtur idag, men inte en enda sak hittade jag på flera timmar som skulle ha fallit mig i smaken! Eller jaa, jag hittade till sist en bikini och ett par shorts, men när jag skulle betala så fungerade inte mitt bankkort och mitt andra kort var kvar på hotellet.. Typiskt. Inte hade jag tillräckligt med kontanter heller.

Som tur är klockan inte mycket ännu, jag hinner bra ta en till butiksrunda efter att siestan är slut. Ungefär hälften av alla butiker stänger mellan ca kl 2 och 5 på dagen för att ha just siesta.

Inget extra annors. Njuter av min tillvaro här i värmen men börjar lite längta hem i smyg. Har så mycket roligt att se fram emot. Jag är hemma klockan ett på lördag och tre timmar senare går min buss till Dalsbruk där jag ska träffa kusin och kolla läget på Baltic Jazz. Dessutom har de äntligen lovat lite bättre väder i Finland passligt tills jag kommer hem! Valde tydligen en perfekt månad att fly hemlandet på.