En vecka semester kvar .

Hade sett fram emot Karisnatten förra fredagen, men den kvällen slutade på sjukhus. Krockade med Emma när vi spelade volleyboll och först en timme senare kände jag av smärtan i smalbenet och plötsligt kunde jag helt enkelt inte gå en meter längre..! Vaden hade svullit och till slut ringde vi efter ambulans. På sjukhuset blev jag inte mycket klokare, men fick i alla fall kryckor med mig hem. Mamma hämtade mig från Karis tidigt på lördag och så for vi till Dalsbruk med Molly och Wilma. Trots kryckor fick jag med mig mamma och moster till Portside på kvällen. Efter ett par lonkeron kom Simon äntligen hem från Åbo och jag fortsatte kvällen och natten tillsammans med honom och några andra. Bra kväll, men nästa dag värkte både benet, huvudet och händerna (efter att ha hållit i kryckorna..).

Nu ska jag just iväg på kvällsdopp med pojkarna och imorgon måste jag hem till stan eftersom jag har ett infomöte där på onsdag gällande mitt jobb. Jag har alltså fått 7 timmar extra jobb i veckan som lärarassistent. Jätteroligt!




Kanske också passar på att fara på röntgen med mitt ben i stan. Det är så uppsvullet ännu och det sticker till i benet nu som då.

Tillbaks i Dalsbruk är jag senast på torsdag igen om allt går enligt planerna!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar