Nespresso Inissia .

Steg upp sjukt tidigt idag. Orsaken var att Galna Dagar på Stockmann har börjat och jag ville vara på plats när butiken öppnade för att försäkra mig om att jag fick tag i en Nespresso-maskin. Har länge funderat på en kaffemaskin med kapslar, men har alltid tyckt att priset har lägat en aning i överkanten. Nu är jag i alla fall lycklig ägare till en vit Nespresso Inissia som på -50% kostade endast 49,90! Förivrade mig dock lite inne i Nespresso-butiken där vi skulle registrera maskinen samt köpa kapslar.. Spenderade mer pengar på kapslar än på själva maskinen. Skyller på den super duktiga försäljaren som både bjöd på espresso i butiken och lastade på oss både en gratis chokladask samt två kapselbehållare. Måste dessutom köpa brunt socker i såna där små söta avlånga påsar(?) som man brukar få när man är på café.
 
Passade på att fylla på mitt sminkförråd som jag ofta gör när det är Galna Dagar. Min favoritmascara får jag alltid för halva priset där och den här gången behövde jag också nytt puder och ny bb-kräm. Köpte något helt nytt för mig, nämligen Nude Magique BB Cream från L'oréal Paris och matchande puder. Testade dessa så fort jag kom hem och är jättenöjd! Blev först chockad när jag klämde ut lite kräm och den nästan var helt vit-grå till färgen, men när jag satt den i ansiktet bytte den till en färg som matchade min egen hudton. Rätt så coolt.
 
 
På övre bilden ser ni mitt nya smink som jag kan rekommendera och på den nedre ser ni en glad, men väldigt suddig, Mimmi som nyss shoppat loss i Nespresso.



Utöver de här inköpen fick jag även med mig en grå poncho för så lite pengar som 9,90. Några till euron försvann när jag och killen åt kinesisk buffé, så nu får jag leva lite mera sparsamt igen några dagar. Som tur har jag min nya kaffemaskin och över 160 kapslar i 20 olika smaker!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar