För det är dags för fredagsmys .

Har haft en mysig dag på alla sätt och vis! På eftis hade vi förskolans Lucia på besök (heter det i eller på eftis??). Medan vi åt lussebullar till mellanmål såg vi på svenska julkalendern och före barnen gick hem hann vi rita och färglägga änglar. Efter jobb åkte jag in till centrum för att försöka få en skymt av årets riktiga Lucia innan jag tillsammans med mamma och Molly gick och äta till vår vanliga kinesiska restaurang.
 
Hade ingen koll på vad klockan var, så när jag skulle in till Alko efter en flaska vin att dela med mamma så hade butiken redan stängt. Typiskt. Har i alla fall haft en jätteskön kväll hemma i soffan med min lilla familj och sett på film. I morgon åker vi iväg till Åbo då syster har keikka där. Eller hon ska få uppträda på Robins keikka. Tycker annors att "keikka" är ett bra ord fast det är finska. "Spelning" låter lite konstigt. Antar att man kunde använda ordet gig..
 




Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar