Paris och annat skoj .

Ååhh. Såg just nyaste avsnittet av Revenge och fy vad det var spännande. Gissa om jag blev ledsen då jag såg att nästa avsnitt kommer först den 9:e mars?! Vill veta hur det går ju! Nåväl, får se på andra serier tills dess.
 
Från en sak till en annan. Min arbetskollega på eftis jobbar även som assistent i skolan före eftis börjar och hon kommer att vara borta två veckor i januari samt två veckor i mars. Nu till det roliga; Jag kommer att få vikariera henne i skolan medan hon är borta! Känner mig jätteglad över att både hon och läraren tycker att jag skulle klara bra av det. Jag har dessutom lite fördel gentemot en helt ny vikarie då jag redan känner barnen bra osv. Visst kommer jag att måsta stiga upp tidigare på morgonen och jobba ca 10 timmar extra de veckorna, men jag ser verkligen fram emot det. Trivs så bra med barnen där och jag tycker själv att jag är riktigt bra på att hjälpa till med läxor och andra uppgifter och helt enkelt lära dem nya saker.
 
 
Exakt 9 månader sedan jag besökte Paris. En fin resa, tror att jag aldrig lade upp några bilder därifrån så här har ni i alla fall några. Fotade faktist inte något extra mycket där. Men tänk så mycket en människa hinner förändras på mindre än ett år. Jag tänker mest på mig själv nu. För 9 månader sedan var jag mera osäker på saker och ting. I dag känner jag att jag bättre vet vem jag är som person fastän jag ännu kommer att växa och mogna hela livet ut. Mitt jobb har haft en stor inverkan på mig och trots att jag inte alla gånger verkar mycket mognare utåt sett så tänker jag helt annorlunda nu gällande flera saker. Trots att jag inte ännu vet riktigt vad jag vill studera eller jobba med i framtiden så är jag på väg. Och nu får det vara slut på min halvflummiga text.
 
Huur som helst..
Ska ta itu med mina egna läxor nu och sedan blir det familjemys framför TV:n och Paradise Hotel. Har flera oöppnade luckor i mina fyra (heh..) chokladkalendrar, så får dessutom lite måndagsgodis. På tal om julkalendrar så är Sveriges jättebra som kommer på SVT. Barna Hedenhös uppfinner julen heter den. Vi ser på den i eftis och jag kom på mig själv under helgen med att längta till måndagen då jag sku få se följande avsnitt, haha.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar