Voitolla yöhön .

Igår var en tung och lång, men ack så rolig dag. Vår självständighetsfest på eftis gick bra trots många om och men. När jag kom hem från jobbet väntade mamma på mig med ett glas vin och en biljett till Veronica Maggios spelning här i Helsingfors den andra februari. Gissa om jag blev glad! Och detta endast för att jag på onsdag råkade nämna att jag snart borde köpa biljett till hennes keikka.
 
Så fort vi båda hade bytt om och gjort oss fina så åkte vi iväg på teater med mammas kompis. Kände flera av dem som var med i pjäsen så efter föreställningen stannade vi kvar och minglade lite. Kvällen fortsatte med en god sallad samt dricka på en italiensk restaurang vid namn Vespa mitt i centrum (riktigt bredvid Svenska teatern). Klockan var aningen för mycket då vi äntligen kom hem igen, men roligt så.
 
Idag har hela familjen Rosenström tagit det lugnt och ätit god mat självständighetsdagen till ära. Senare ska vi parkera oss framför TV:n då det är slottsbalen och finaldags i Idol. Laddar upp inför morgondagen då favoriterna kommer hit! Kanske jag till och med kör och hämtar dem så att de kommer snabbare hit haha.
 
 
 
En av mina nyaste toppar som mamma köpte åt mig från Bali. Älskar färgen.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar