Svar på frågor .

Hur fick du jobbet? Får du bra lön? Hur mycket ungefär?

♥ När jag fortsatte med kvällsgymnasiet på hösten så märkte jag att jag hade allt för mycket fritid och var väldigt rastlös. Tittade för skojs skull in på Mol.fi och såg genast att Folkhälsan sökte eftisledare i huvudstadsregionen. Hastigt skickade jag in en ansökan via e-post och bara några dagar senare blev jag inkallad för intervju. Intervjun gick snabbt; Jag berättade om mig själv och min erfarenhet med barn, sedan kollade vi på vilket eftis jag helst skulle villa jobba och det vid Arabia passade mig perfekt. Vi gick igenom arbetskontraktet och så var allting klart. Redan nästa vecka fick jag börja jobba.
 
Jag tycker själv att jag har en jättebra lön för att vara obehörig och endast 19 år gammal. Känns lite konstigt att skriva ut min exakta timlön här i bloggen, men jag kan berätta att min månadslön ligger på ca 1000 euro. Inget desto hemligare med det. Så klart dras det lite av till skatter osv, men nöjd är jag verkligen.
 
 
Den där bilen ni fick när Molly vann, är den er helt egna nu? Hur känns det att ha en så känd syster?
 
♥ Bilen som Molly vann får vi bara ha ett halvt år, tyvärr.. Ännu en månad kvar ungefär tror jag.
Det är jätteroligt att ha en känd syster. Fast Molly ofta är trött här hemma och inte varje dag på supergott humör efter att hon har jobbat så mycket, så är jag ändå stolt och glad för hennes skull. Alltid. Visst går både största delen av mammas och pappas tid åt till att hjälpa Molly med alla grejer och ibland kan jag känna mig lite utanför, men jag förstår ju att det är så det måste vara.
 
 
Hur länge varade ditt längsta förhållande? Hur många förhållanden har du haft?
 
♥ Jag har haft fyra förhållanden som jag verkligen har tagit på allvar, men visst har jag dejtat flera. Det längsta (och också första) varade ungefär ett år. Man måste testa sig fram och jag ångrar i princip ingenting. Jag lär mig av mina misstag och är glad att jag gör dem medan jag ännu är så ung. Innerst inne är jag en förhållandetjej som i smyg längtar efter att skaffa familj, men jag har insett att jag inte ännu är redo för ett så seriöst förhållande som jag skulle villa ha.
 
 
Vad var ditt medeltal på 9?
 
♥ Mitt medeltal på 9:an var väl 8,6 eller 8,7. Jag har alltid haft det lätt i skolan och utan större ansträngning fått bra vitsord. Dock nöjer jag mig ofta med t.ex. vitsordet 7 eller 8 fastän jag lätt skulle kunna få högre. Gymnasiet har jag inte alls tagit på större allvar och det syns väl på mina vitsord också som består av allt från 5:or till 9:or.
 
 
Hur lång är du? Äter du p-piller?
 
♥ Jag är 164,5 cm lång och det trivs jag med. Fast kortare skulle jag ändå inte villa vara.
P-piller använder jag inte just nu. Slutade äta dem för ett och ett halvt år sedan efter att ha ätit dem i över två år.
 
 
Vad ska du göra nästa år? Söker du in till någon skola nu?
 
♥ Eftersom jag skriver modersmålet först på hösten och blir student i december (tack vare min kära studiehandledare) så kommer det att bli nästan som ett mellanår för mig. Jag har blivit erbjuden att fortsätta jobba på eftis och också som assistent i skolan på hösten igen, så det är säkert det jag kommer att göra. Jobba ihop lite mera pengar och kanske åka iväg utomlands i något skede. Kanske lika så bra eftersom jag ändå inte har en aning om till vilken skola jag vill söka. Förhoppningsvis hinner jag bli lite klokare på den saken under det här året.
 
 
Hur mycket pengar använder du på en vecka och till vad?
 
♥ Sorgligt nog så slösar jag en hel del pengar. Det blir väl så när man har en fast inkomst och ingen hyra mm att betala. Mest pengar går det åt till Karis-resor, krogkvällar och mat. Det är sjukt hur mycket jag slösar på mat! Försöker hålla mig till en budget på 100 euro i veckan, men den överskrids lätt av olika orsaker. Till exempel så kommer min resa till England nu att kosta en hel del. Försöker ändå spara så mycket jag kan.
 
 
Såg dig på Tinder, va gör du där? haha
 
♥ Det är hur kul som helst att se vem man hittar på Tinder! När jag har tråkigt så kollar jag igenom Tinder, trycker nej åt de flesta, men om det kommer någon som har flera gemensamma kompisar så gillar jag oftast den personen.
 
 
Vad tar du för körkort just nu, du har väl bilkörkort? :)
 
♥ De körlektioner som jag nu har gått hör till det andra/fördjupade skedet. Så jo, jag har redan bilkörkortet, men inte det långvariga ännu, bara det som håller i två år. Det andra skedet går man när man har haft körkort ca ett år, men senast före man har haft det två år och jag har haft mitt nu i nästan 11 månader. Känns jätteskönt att ha hela bilskolan över nu och inte behöva tänka på det mera.
 

 
Kom nyss hem från Karis och har äntligen haft tid att svara på era frågor. Ja, det blev en liten sväng till Raseborg efter körlektionen/halkbanan i går. Halkbanan var riktigt rolig och ännu roligare var det när jag hade Issu där samtidigt. Vi hade också teori ett par timmar och allt som allt var vi i Vihtis från klockan 11 till 15.35. Man hade aldrig tid att äta något, så vi höll på att hungra ihjäl när vi äntligen fick starta hemåt. Framme i Karis åt vi gott och besökte Serendi. Senare hamnade vi i Ekenäs där vi hann besöka både Källaren och Fé innan vi startade tillbaks till Karis så tidigt som klockan 12. Det var helt underbart att få sova en 11-timmars natt efter en lång arbetsvecka och rätt så utvilad körde jag hem till stan i dag efter att ha fyndat ett par byxor i Cannys outlet.
 
Nu tänker jag bara njuta av att ha ledigt ännu hela lördagkväll och söndag. Sedan jobbar jag duktigt två dagar innan jag påbörjar mitt lilla äventyr i England!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar