Upp och med nya tag igen .

En vecka sedan jag bloggade senast, men vad kan man göra då man inte har tid. Veckoslutet medförde i alla fall sjukt mycket kul och det blev en ordentlig paus från vardagen med utgång både på fredag och lördag. Ännu mera tur att veckoslutet var så bra eftersom den här veckan tydligen är den värsta på länge..
 
Den största orsaken till min dåliga vecka är att jag nyss fick ett meddelande hem om att jag inte får delta i examen i modersmål på fredag. Fint att de meddelar i tid och allt tycker man. Pff. Orsaken till detta är att min studiehandledare samt rektor har gett mig helt felaktig information om kurs 4 i modersmål som då tydligen inte är samma på dagssidan som på kvällssidan i gymnasiet. Betalade även 190 euro för att gå den "rätta" kursen som privatelev på distans, men även där hade de råddat så nu har jag gått i princip två gånger fel kurs. Är så förbannat sur på de personer som har förstört mina chanser att bli student nu på våren att det inte är sant. Så klart jag vill bli student samtidigt som mina vänner och kunna söka vidare in till andra skolor så fort som möjligt. Men nej. Usch, det värsta var när studiehandledaren ringde upp mig igår och sa att "Nåmen, du blir ju student på hösten i stället!" samtidigt som hon småskrattade som om det inte hade någon skillnad om jag alls blev student eller inte. Verkligen synd att deras misstag inte finns svart på vitt då de endast muntligt har gett mig fel information. Visst kanske jag själv skulle ha kunnat märka misstagen angående kursen, men säger både rektorn och studiehandledaren en sak åt mig så är det väl klart att jag litar blint på dem. Knappast börjar jag då på egen hand söka annan information och kolla upp något som verkar helt självklart.
 

Det här är sååå min känsla gentemot hela gymnasietiden.
 
Som om jag inte skulle ha det tillräckligt tungt på grund av det där lilla missödet så har jag varit hela veckan ensam på eftis då min kollega har varit sjuk. Hon är borta ännu i morgon vilket betyder en massa extra arbetstimmar för min del. Igår vikarierade jag också som skolassistent och idag har jag skrivit prov i kemi. I morgon ska jag operera bort mitt födelsemärke på morgonen, sedan möte och jobb och till slut finskaprov.
 
Nå väl. Efter ett dygn fyllt av tårar och telefonsamtal samt e-mail hit och dit börjar läget ändå kännas lite bättre. Fredagen är trots allt ledig eftersom jag inte kan delta i modersmåls textkompetensen och redan har anmält om ledigt från jobbet. På måndag har jag hörförståelse i engelska och redan på onsdagkväll kan jag köra iväg till Karis för att se på mina gamla klasskamraters penkkisprogam följande morgon innan vi alla åker på ABI-kryssning. Efter kryssningen är det sportlov och Veronica Maggios konsert samt ett besök till Dalsbruk är inplanerat!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar