Gör som många andra ..

.. och listar upp några av veckans saker och händelser.
 
Veckans godaste:
Har svårt att välja mellan den kinesiska buffén och avokadopastan. Inte var ju milkshaken från McDonald's alldeles nyss heller fy skam.
 
Veckans konstigaste:
Egentligen har detta pågått i flera veckor redan, men jag har börjat gråta över riktigt små saker. Jag grät när pappa Hedenhös åkte ensam i väg i raketen (svenska julkalendern), jag grät då det kom ett program om en ensam hund på TV:n, jag har gråtit över familj och vänner, jag har gråtit över en uppgift i finska och jag har gråtit över att jag inte vet hur min framtid ser ut. Jag menar inte att jag har storgråtit, men några tårar har det kommit i alla fall och några minuter senare har jag varit på bra humör igen. Dessutom får jag tårar i ögonen då jag läser/ser något romantiskt eller fint. Mina hormoner kan inte riktigt vara i balans.
 
Veckans bästa köp:
Även fastän den inte har kommit hem till mig ännu så är jag ganska säker på att det är min nya One Piece! På fredagkväll skickade jag i väg min beställning. Antar att den kommer fram på torsdag eller fredag. Alla mina kompisar har nu onesies och min syster har haft en jättelänge redan, så tyckte att det helt enkelt var på tiden att jag också skaffade en. Mera om den så fort den har anlänt.
 
Veckans roligaste:
Då mamma berättade att jag med största sannolikhet får gå på Idrottsgalan om två veckor. Syster ska uppträda där och även Fredde från Solsidan kommer dit, alltså Johan Rheborg. Superkul!
 
 
Här har ni även veckans (rättare sagt veckoslutets) bästa läsning. Hela 445 sidor har jag kommit framåt fast jag ibland stannar upp för att söka upp och översätta svåra ord.
 
Det var alla "veckans" jag kom på för den här gången. Har stigit upp jättesent nu under helgen så kommer inte att somna före klockan 1 åtminstone. Ny vecka och nya tag igen. Både i jobb- och skolväg blir det en lite tyngre vecka än vanligt, men planerna lutar mot Karis på lördag så jag har något att se fram emot!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar