Live, smile and enjoy .

Ska försöka skriva ett vettigt inlägg nu. Det har hänt så mycket sedan jag sist bloggade så jag kommer definitivt inte att få med allt!
 
På torsdagkväll for jag ut med Alejandro och alla hans kompisar så jag skulle hinna se dem innan jag begav mig av till Barcelona på fredag. Följande dag var både jag och Janni var överlyckliga av att se varandra igen och att vi befann oss i en av världens bästa städer gjorde inte saker och ting sämre precis. Vet inte hur mycket jag vågar berätta om vår helg, men det var nog en av de bättre helgerna i mitt liv. Det var också en av de mest sömnlösa, haha. Tapas, vin, champagne, bling bling, turistbuss, solhattar, borttappad/stulen Iphone, shopping, dans i flera av de bästa klubbarna i stan, människor från hela världen, paella, Hard Rock Café, tusen taxiresor och ja, listan kan göras längre. Som tur var min Iphone redan supergammal och jag hade flyttat nästan alla bilder från den till datorn före min resa, så det var inte ens så farligt att den blev stulen. Dessutom var den jättetrög och långsam. Mamma har redan beställt en ny åt mig som jag får så fort jag kommer hem!
 
 
Och jaa. Mina planer gällande hemresan och hela resan har lite ändrats så här halvvägs. Börjar inte förklara i detalj orsakerna till mina val, men det kändes inte riktigt rätt längre att stanna hos som aupair hos min familj i Zaragoza. När jag skriver det här sitter jag som bäst i mitt hotellrum i Barcelona. Här tänker jag stanna i 11 dagar och sedan flyger jag hem till Finland igen! Jättenöjd med mitt val. Nu har jag både en ordentlig semesterresa för mig själv och sedan får jag träffa alla kompisar igen och fira sommarlov med dem ännu några veckor. Kommer ändå bara hem tre veckor tidigare än tänkt, men tre veckor är faktist en ganska stor skillnad. Hur som helst ångrar jag ingenting och jag har varit jättenöjd med hela min resa! Det här var helt enkelt det bästa valet för mig just nu. Tror inte hellre att mamma har något emot att jag snart börjar komma hemåt.
 
 
Under alla mina lediga dagar här i Barcelona tänker jag se så mycket av staden jag bara kan. Vi kom ren en bit igenom den med Janina, men den är helt gigantisk.. I dag vandrade jag i väg åt ett håll så långt jag bara orkade gå. Kom upp på ett sjukt högt berg där slottet Castell fanns och utsikten därifrån var helt fantastisk! Ska lägga upp mera bilder så fort jag orkar. När jag kom ner från berget igen höll jag på att dö av hunger, så gick in i första bästa restaurang. Där blev jag bjuden på ett glas skumppa som fördrink, antagligen för att det är San Juan här - Spaniens motsvarighet till midsommaren. Eller egentligen firade alla i går, men ännu i dag bjuds man på extra god mat och liknande. TIllbaks till min lunch; Beställde både tortilla de patatas (spansk omelett) och grillad kyckling eftersom jag trodde att det var små portioner, men båda portionerna var helt mega! Så efter ännu en gratis shot till efterrätt så rullade jag mer eller mindre ut från restaurangen. Nå väl, jag betalade endast 15 euro för hela kalaset, så det var det värt. Kommer ju att vara mätt resten av dagen nu.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar