Siesta en lördag .

Nu blir det bara ett hastigt mobilinlägg eftersom jag är för trött för att gå till datorn haha. Steg upp kring klockan 9 på morgonen, lekte med barnen en stund och sedan gick vi alla ner till swimmingpoolen som finns på bakgården. Efter ett par timmar i solen steg temperaturen så mycket att man måste börja söka sig inomhus för att äta lunch och ta siesta. Supergod lunch, någon slags traditionell soppa från Madrid med kikärter. Även jag sov hela två timmar siesta på dagen! Med tuggummi i munnen heh..
 
Så fort alla i familjen vaknat åkte vi iväg till sjukhuset där pappans syster fött en pojke tidigare på förmiddagen. Här i Spanien är det en verkligt stor händelse när man får tillökning i släkten. Vi var vid sjukhuset ca fyra timmar efter födseln och då fanns där redan allt från mostrar och farmödrar till kusiner och deras egna barn. Efter en evighet på sjukhuset åkte vi tillbaks in till centrum för att äta på en japansk restaurang. Vi åt i ett skilt rum där man skulle ta av sig skorna och sitta på en kudde på golvet och äta, så som jag bara tidigare har sett på film. Igen åt jag världens godaste mat och kommer att somna mätt och belåten.
 
Måste verkligen påpeka att matkulturen här i Spanien är otrolig! Jag älskar allt jag blir bjuden på och jag blir bjuden på allt möjligt. Pappan i huset lagar nästan alltid maten och sa att han gärna skulle jobba som kock i fall det inte var så dåligt betalt och dåliga arbetstider osv. Så ni kan förstå att det inte precis är leverlåda och smörgås jag äter här om dagarna.
 



 
Nu säger jag bara buenas noches och somnar i väntan på morgondagen!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar