Väntar på morgondagen .

Vaknade för cirka en timme sedan och nu börjar jag känna av tröttheten. Det blev en aning sent i går när jag for ut för att se Spaniens match mot Chile, men roligt att träffa Davina igen samt Alejandro och hans kompisar. Vi såg matchen i en bar nära universitetet och när det blev paus i matchen så gick alla i väg och köpte kebab och smörgåsar som de tog med tillbaks in till baren? Så skulle man aldrig göra i Finland haha. Matchen gick dåligt, men sånt är livet..
 


Tog en fin bild på Basilica del Pilar när jag strövade hemåt i natt efter matchen och lite kebab. Helt klart den vackraste byggnaden här.

Min första tanke i dag på morgonen var att det är redan torsdag och att jag får se bästis om ett dygn!! Borde ännu hinna ta ett samtal med Janni på Skype och senare i kväll ska mina föräldrar här ge en karta åt mig över Barcelonas centrum och berätta om det de tycker att är viktigt att se medan man är där. Får även låna en reseväska av dem att packa i eftersom jag inte behöver så mycket saker med, men min Fjällräven skulle ändå bli för liten. Som om de inte redan skulle vara tillräckligt snälla mot mig här så får jag dessutom sluta "jobbet" tidigare och ta ett tåg som går kl 14.30. Med tåget är jag i Barcelona på en timme och 35 minuter! Bussen räcker däremot nästan fyra timmar, men kostar endast 15 euro gentemot tågets pris på ca 40 euro. Jag tar därför bussen hem till Zaragoza på söndagkväll.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar