Not even Marilyn Monroe .

Jag är jättedålig på att baka, men eftersom det var fastlag på tisdag så tog jag mig i kragen och handlade ingredienser efter skolan och åkte hem för att baka fastlagsbullar. Eller semlor som det heter i Sverige. Höll på att glömma bort jästen och fick i den i smeten i sista sekund. Tur så hade jag A med mig som lite fick hjälpa till och resultatet blev riktigt bra. Eftersom jag så lätt får beslutsångest över små saker så åt jag mina bullar med både mandelmassa och sylt.



Jag är då alltså assistent i skolan hela den här veckan och i morgon kommer läraren att vara borta på morgonen, så jag får lov att hålla diktamen åt ettorna. Ska bli skoj. Ja, ska vi tala om skoj så hade jag verkligen roligt i dag på eftis. Skulle läsa ur vår bok "Lars och Urban" åt barnen vid mellanmålet och det var ett så sjukt kul kapitel att jag inte alls kunde hålla mig för skratt! Stackars barn, de trodde väl att jag hade blivit galen eller något så som de glodde på mig med stora ögon där jag satt och grät av skratt med boken i handen. Nånej. De skrattade nog lika mycket som jag. Nästan i alla fall :)
 
Eftersom jag fyller år den 15:e och kommer att vara borta nu från jobbet lite på en vecka så tänkte jag bjuda på något gott i morgon åt barnen. Vi ska också ha OS ute på gården och sånt kul program. Efter jobbet får jag bråttom hem och byta kläder för att sedan snabbt hoppa i bilen med mamma & syster och åka till EMMA galan. Önskar er alla ett roligt veckoslut och en god natt!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar