Still I call it magic .

Har haft världens längsta måndag. Var på jobb redan lite över 8 och klockan 5 stressade jag iväg till skolan för att ha modersmål. Efter lektionen åkte jag ännu in till Kampen för att handla mat. När jag äntligen kom hem läste jag igenom en halv matematikbok och rätt så många sidor hälsokunskap. Matlusten försvann någon gång under läsningen, men jag har ändå tryckt i mig lite pizza eftersom jag vet hur dåligt jag kan börja må om jag inte får i mig tillräckligt med näring.
 
 
För att tömma huvudet en aning mellan jobb, skola och provläsning så lyssnar jag mycket på musik. Har många nya och riktigt bra låtar på min Spotify-lista igen. Där finns bl.a. Shakira - Empire, Femme - Fever Boy och Coldplay - Magic. Supersköna. Väntar så på Coldplays nya album!
 
Ajja, kort om mitt veckoslut; På fredag myste jag hemma med en flaska vin och annat sällskap. Till slut var det bara jag och mamma framför TV:n med Let's Dance i rutan. Lördagmorgon var jag barnvakt åt Astor och Ellen tills jag körde iväg till Borgå för att dricka kaffe hos pappa och hämta hem syster. Hälsade sedan på Anton en sväng innan jag började köra mot Karis. Där blev det serendimys med Danno och ett (litet) glas vin eftersom jag ännu skulle köra hem till stan på natten. Efter några roliga timmar i Nox var jag lika trött som alla andra efter allt dansande och jag måste då säga att jag inte var mycket piggare dagen där på än om jag skulle ha druckit, haha.
 
Ska hitta krafter ännu att ta mig till badrummet med för att tvätta ansiktet och borsta tänderna. Det blir en ungefär lika lång dag i morgon, men kanske byter ut lite av läsningen på kvällen mot lite lite mys i stället.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar