Zaragoza .

Har helt glömt bort att berätta om det här på bloggen; Jag reser till Spanien den 5.6 och ska vara där hela juni och juli! Två hela månader utomlands i solen. Kan det bli bättre?! Hittade en jättebra familj som jag ska vara au pair hos. De bor i Zaragoza som är Spaniens femte största stad (större än Helsingfors..) och ligger mitt emellan Madrid och Barcelona. Jag flyger till Barcelona och tar sedan därifrån tåget till Zaragoza. Kommer även att besöka åtminstone Madrid något veckoslut.
 
Jag har på känn att det här kommer att bli en suverän sommar, även fast jag inte kommer att få vara med mina kompisar här hemma..! Med tanke just på att jag inte kommer att få se dem på så länge så tar jag nu vara på alla tillfällen jag kan träffa dem. T.ex. i går gjorde jag en spontan resa till Karis efter jobbet trots att det var torsdag och så for vi till Clubben med flickorna och hade en jättelyckad kväll! Körde hem igen i dag på morgonen och for direkt till jobbet. Kan inte säga att min energinivå har varit på topp, men bra har jag klarat mig genom den här dagen för det.
 
 
Fin och brun jag var senast jag besökte Spanien för tre år sedan.
 
Känns helt sjukt att det endast är två veckor jobb kvar innan jag åker i väg för att fira mina kompisar som får sina mössor på huvudet och sedan är det bara några dagar före jag stiger ombord på flygplanet. Måste ännu köpa en ny reseväska innan jag far och också fixa visum så att jag kan åka till Ryssland och se St. Petersburg genast i början av augusti! Mitt liv är inte helt bajs för tillfället om vi säger så.
 
Nu ska jag njuta av min lugna fredagkväll och i morgon åker jag till Borgå för att hälsa på småbrorsorna!
 
PS. Fick vitsordet E i hälsokunskap och C i både matematik och engelska. Engelskan tänker jag absolut försöka höja eftersom jag vet att jag kan bättre och så ska jag också skriva modda och finska på hösten. Alltså har det här med studentskrivningarna gått helt okej fast jag inte har läst egentligen något alls på dem, hehe.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar