Baltikums största stad .

Resan som jag skrev att jag planerade blev plötsligt av, och mycket snabbare än förväntat.
 
Förra söndagen hittade jag flygbiljetter till Riga väldigt förmånligt med Finnair och Freddo hann knappt svara "Okej" så hade jag köpt biljetterna åt oss. Uppe i luften svävade vi redan på tisdag och vi hade en jättekul stadssemester i Lettland ända till lördag.
 
Riga var ungefär som jag hade förväntat mig och eftersom ingen av oss riktigt orkade gå omkring i kyrkor dagarna långa så hittade vi på lite roligare program. Vi besökte bland annat Rigas Zoo där de hade både giraffer, zebror, flodhästar och isbjörnar. Mycket bättre än samma gamla Högholmen här hemma. I parken utanför djurgården hyrde vi en trampbil som vi trampade omkring med och åt sockervadd. Nästsista dagen tog vi bussen till Sigulda som ligger 50 km ifrån Riga och besökte en äventyrspark med linbana och annat skoj. Blev både solbränd på axlarna där jag hade glömt att smörja in mig med solkräm och dessutom sjuk i varenda muskel i hela kroppen efter att vi tagit oss igenom någon slags hinderbana som gick genom skogen ca 10-20 meter ovanför marken.
 
 
Nog sagt om resan. Nu ser jag fram emot midsommaren trots att det har lovats regn och tråkigt väder. Redan imorgon hoppar jag på en buss till Borgå och på fredag får vi gäster hem till Freddo. Skoj!



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar